Det är slut nu.

Jag ska sluta vara folk till lags, sluta göra mig till, sluta vara pryd. Sluta vara duktig. Jag tänker helt enkelt endast köra mitt eget race, säga vad jag tycker och tänker. Gillas det inte. Fine, du är välkommen att dra. Människor som inte kan ta ärlighet är inget jag behöver i mitt liv.

Blir så sjukt förbannad på att hon försöker ge mig skuldkänslor, jag som ställt upp så fort det varit något, sprungit hem till henne mitt i natten bara för att hon mått dåligt. Handlat cigg, lånat ut pengar, gett henne både mat och cigg. Och man får knappt ens ett tack. Och nu så säger hon att hon är trött på att ställa upp. Jag kan räkna sakerna hon gjort för mig på en hand och fortfarande få fingrar över. Patetiskt. Vissa människor är så jävla egoistiska att dom inte ens ser att det dom gör är fel. Det är alltid vi andra som har fel.
Men smutskastningen hon gjorde att det inte var någon som tyckte om mig. Den var låg.

Jag vet att väldigt få linde-människor gillar mig. Och varför skulle dom? Grejen är att dom inte ens känner mig, dom har åsikter uppbygda på fördomar från förr. Jag bodde här när jag var 14, och ja, jag kanske inte alltid gjorde dom smartaste sakerna då. Men jag är äldre nu, har lite mer erfarenheter av livet.

Kan du helt ärligt säga att du är exakt samma människa nu som när du var 14? Då tycker jag riktigt synd om dig. Och dömer du en människa när personen i fråga är 20 efter valen hon gjorde som 14åring är du också väldigt patetisk.

Det är slut på att vara snäll. Gillar du inte det jag gör är du mer än välkommen att säga det till mig. Face to face, vågar du inte säga dina åsikter OM mig TILL mig. Så ska du inte yttra dom till andra heller.
Och nej, detta inlägg är inte riktat till någon speciell person. Utan människor rent allmänt.

Kommentarer

Postat av: Micke

Du gör ett bra val faktis, Oärliga människor bör inte existera omkring ensjälv. Och kan ingen hantera brutala sanningen så kan dom dra vart pepparn växer :P

Älskar dig vännen<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback