Jag hatar att jag älskar honom.

Varför sårade du och svek mig? Varför splittrade du vår familj?
Varför frågar du inte hur hon mår? Du har sagt sen hon låg i magen att du älskar henne, kallat henne din dotter, och nu vill du inte veta av henne. Det sårar mig nåt så djupt.

Men vi ska göra ett faderskapstest, inte för att det behövs. Det hugger i hjärtat ibland när jag tittar på henne för att hon är så lik dig. Du är den som sårat mig mest i denna värld. Men du har även gett mig det vackraste jag har. Lilla Nova Sofie <3. Hon kommer heta Viberg i efternamn. Varför ska hon ta ditt namn när du inte ens vill ha henne?

-----------------------------

Jag fick sovmorgon idag. Sov tills klockan var kvart över nio. :) Mamma och Micke tog Nova i natt. Och i morse när jag vaknade kom jag ned i köket till en jätteglad dotter som bara låg och jollrade och mös. :) Hon är så otroligt vacker, det är väl iof klart jag tycker det, hon är ju min dotter. Men hon är verkligen en fin flicka. Jag är så rädd för framtiden, är så rädd att hon ska bli som mig. Jag hoppas att jag kan uppfostra henne väl och att hon får fina värderingar. Jag kan inte styra henne. Men jag kan visa en väg i alla fall. Jag hoppas att hon finner styrka och mod. Jag hoppas att hon kommer tala med mig om allt. Hon har alla möjligheter att bli vad hon vill. Hon är så älskad. Jag kanske inte kan ge henne pengar och dom finsate dyraste sakerna. Men jag kan överösa henne med kärlek.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback