Bra att ha fraser på finska och latin.

På finska:
minä olen yksi likainen isotissinen tyttö - jag är en stygg flicka med stora bröst
Auta minua, olen kännissä enkä löydä kotiin! - Hjälp mig, jag är full och hittar inte hem!
hevosenperse - hästarsel
Olen ruotsalainen enkä ymmärrä mitä puhuy. - Förlåt, jag är svensk och förstår inte vad du säger.
Minua panettaa - jag är sexsugen.
Minä olen kiimainen - jag är kåt.

Och nu lite latin jag tycker om:
Nemo me impune lacessit - ingen provocerar mig ostraffat.
Ad astra per aspera - till stjärnorna genom svårigheter.
Amor patriae nostra lex - kärleken till fosterlandet är vår lag.
Non fui, fui, non sum, non curo - jag fanns inte, jag fanns, jag finns inte längre, jag bryr mig inte.
Nondum amabam, et amare amabam. quaerebam quid amarem, amans amare - Jag älskade ännu inte, även om jag ömmade för kärlek. Jag sökte vad jag kunde älskat, förälskad i kärleken.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit - inget stort geni saknar ett stänk vansinne.
Nu har ni lite fraser ni kanske får användning för nån gång. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback