Var finns förnuftet när man behöver det?

Otrohet, lögner, svek, tomma löften. Ändå förlåter jag.
Han kommer aldrig i tid. - Men det gör ju inget, man kan ju inte hålla reda på tiden hela tiden.
Han svarar inte i telefon, - men ibland så är man ju upptagen så det är ju inte så konstigt.
Han kysste en annan tjej. - Fast det var ju hon som kysste honom. Han var inte beredd.
Han har träffat henne sen i september. - Men dom har ju bara varit vänner. Hon har fattat fel. Det är ju mig han älskar.
Han snackar skit om mig till sina vänner och sitt ex. - Men jag kanske gör fel, jag borde bättra mig. Då skulle han inte vara otrogen och snacka skit. Eller?
Tomma löften, "jag ska bättra mig!" Men inget händer. - Jo men Rom byggdes ju faktiskt inte på en dag.
Jag vet inte vad jag ska göra. Mitt förnuft säger ju "packa dra spotta på honom, gå inte tillbaka.
Men hjärtat, det säger ju - han kommer bättra sig. Vi har ju haft bra stunder..

Vilket av det följer man?

Kommentarer

Postat av: Camilla

ibland ska man tyvärr följa förnuftet.

Postat av: Anonym

Ja, förnuftet ska du följa.

Spotta på honom och dra. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback