Mörker

Jag är så trött på detta eviga mörker, man blir så trött av det. Jag sover mig igenom halva dagarna, sov tretton timmar i natt. Känns lite jobbigt. Visst, jag avskyr när det är ljust dygnet runt med, för då sover jag inte alls.
Det vore skönt med ett mellanting. Att det blir mörkt runt 22.30, och sen blir det ljust 8.30 eller nåt, varje dag. 365 dagar om året. Då får man inte lika fucked up dygnsrytm heller tror jag. För som det är nu så spårar den ur totalt. Kan ha nåt att göra med rullgardinen jag konstant har nere. Fast jag brukar ha den uppe när jag väl har vaknat. Grejen är att man blir så fruktansvärt opepp till saker när det är mörkt. Man börjar städa när det är ljust ute, men efter någon timme och det är mörkt så är man så äckligt opepp att det är tragiskt. Jag borde ha ett superstarkt lysrör i taket. Tror det skulle göra susen faktiskt.

Skäms Clara! Jag använder mina glasögon väldigt dåligt har jag märkt, ska ha dom vid datorn, men kommer hela tiden på mig med att lägga dom på skrivbordet. Tips på vad jag ska göra för att komma ihåg?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback