Från blogspot. Gammalt inlägg jag läste. Jag blir gråtfärdig. Och spyfärdig.

9/18/2009

Skakar av ilska.

Morsans kompis började prata med mig på facebook, inget konstigt.. Vi brukar prata lite smått då och då. Men så drog hon upp morsan. Och frågade om jag tagit kontakt med henne. Vilket jag har, en gång. Men hon ville ju inte direkt prata med mig. Då frågade Alexsandra varför jag inte bett om ursäkt. Ehm.. Ska jag be om ursäkt för att min mamma misshandlade mig? Då har tydligen mamma sagt att jag skrek och svor och sa att jag skulle ta livet av mig, och att hon gett mig en örfil.. Det var så att jag började skratta. Och så berättade ju jag vad som verkligen hänt. Men hon sa nej, din mamma sa faktiskt.. Och sen sa hon "men du börjar bli stor nu, du får ju klara dig själv" det enda jag sa var att jag faktiskt klarade mig själv då mamma inte ställt upp på över ett år, men det trodde hon inte heller. För mamma har ju skjutsat mig och allt. Alltid ställt upp. Vilket bara är bullshit. Som jag också sa, och att mamma skjutsat på Lisa (syrran) och ställt upp för henne, svaret jag fick var "ja men Lisa bor ju hos mamma", fast hon bodde i örebro hos Robin ett bra tag. Så det är inte för att hon bodde där. Hon dillade fortfarande om att mamma faktiskt hade sagt. Mitt svar blev "jo fast jag har ju sex ögonvittnen, varav fem inte kände mig eller mamma så dom ställer sig ju inte på varken ena eller andras sida. Så har jag ju ett ögonvittne som kände oss båda, (hur han ställer sig vet jag inte) Plus att en kvinna hade tagit med mamma bort när hon såg att jag blödde näsblod så det bara sprutade. Och då hade mamma erkänt allt och skyllt det på adhd (vilket hon inte har). Så har jag ju varit hos polisen, som tog bilder på skadorna och nedblodade kläderna, och även fått läkarundersökning." men hon tyckte ändå jag gjorde fel som gick så långt som till rättegång. Blir så jävla förbannad! Hon var inte ens där när det hände så. Det enda hon har är ju mammas verision. Som verkligen inte stämde. Fan! Arg och ilsken, samtidigt väldigt ledsen. Vet inte var jag ska ta vägen, skulle verkligen behöva Niclas nu. Men han är ju inte här, svarar inte i telefon heller så..

Kommentarer

Postat av: anonym

En örfil & du kallar de för misshandel?? SUCK! då verkar du inte veta va misshandel är.

Postat av: Clara

Svårt att stå för vem du är eller?

Och som sagt. Det finns ju klara bevis för att det inte bara var en örfil.

Postat av: Clara

Och jag vet vad misshandel är. Och det verkar inte du veta. Men du kan ju läsa lite om det på denna hemsida: http://www.brottsrummet.se/Bazment/15.aspx



Jag citerar "Vad är misshandel?



Ringa misshandel är till exempel en örfil, en lättare spark, att knuffa någon så denne slår sig, att slita och dra i någons kläder.

Misshandel av normalgraden kan vara om man skadar någon så att denne får ett sår, bryter ett ben eller slår ut en tand. Det kan också vara att man rakar av håret på någon.

Till grov misshandel räknas livsfarlig misshandel med till exempel kniv, yxa eller skjutvapen. Om våldet är särskilt grymt räknas det också som grovt. Det kan till exempel vara att sparka på någon som ligger och att många personer tillsammans misshandlar någon som är hjälplös. Även spridning av vissa sjukdomar, till exempel HIV, räknas som grov misshandel."


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback